Bėgimo takelis ar bėgimas lauke: kurį rinktis?

Neretai pradedantieji bėgikai svarsto, kas naudingiau ir geriau: bėgimo takelis ar bėgiojimas lauke? Reikėtų pabrėžti, kad abu šie bėgimo tipai – labai skirtingi. Bėgant ant bėgimo takelio vieniems gali pabosti monotonija – jiems trūks besikeičiančio kraštovaizdžio, aplinkos, gamtos. Kiti nesugeba bėgti be priešakyje esančios bėgimo takelio konsolės – jiems sudėtinga susikaupti, nustatyti bėgimo tempą ir jį išlaikyti.

Bėgimo takelis ar bėgimas lauke?

Tikriausiai vienas didžiausių bėgimo lauke privalumų – besikeičianti aplinka. Keičiasi ne tik kraštovaizdis, bet ir bėgimo takų pagrindas, įkalnės, nuokalnės. Tai turi įtakos tiek bėgiko psichinei sveikatai ir motyvacijai, tiek padidina treniruojamų raumenų grupių kiekį. Visgi, bėgimo takeliai taip pat turi savų privalumų. Šiuolaikinio bėgimo takelio pagrindas suprojektuotas taip, kad apsaugotų jūsų sąnarius, sumažintų traumų treniruočių metu tikimybę. Nesvarbu, kurį būdą pasirinksite, pradėti bėgioti patariama neskubant. Iš pradžių rekomenduojama rinktis greitą ėjimą, nes sportuojančiojo sąnariai nėra pratę prie apkrovų, tai padės išvengti traumų.
Bėgant ant bėgimo takelio jums taip pat nereikės nerimauti ir praleisti treniruočių dėl netinkamų oro sąlygų (žvarbaus vėjo, lietaus, kaitrios saulės ar kt.), o treniruojantis nereiks stengtis išvengti galimų kliūčių – šakų, medžių, mašinų, kas padeda sumažinti organizmo stresą.

Treniruočių efektyvumas

Dažnai bėgimas lauke gali tapti sudėtingesniu, intensyvesniu ir galimai efektyvesniu treniruočių būdu, kadangi bėgdami turite nuolat prisitaikyti prie kintančio pagrindo ir aplinkos iššūkių. Dažnai girdimas mitas, kad bėgimas ant bėgimo takelio tam prilygti bėgimui lauke, tačiau tai – netiesa. Jums tereikia tinkamai nustatyti programą, pasirinkti reikiamą įkalnę (iki 7 km/h greičio rekomenduojama įkalnė yra 1%, o nuo 9 km/h ir daugiau – 0,5%).
Bėgimo takelis suteks jums puikią galimybę užsiimti efektyviomis intervalinėmis treniruotėmis. Bėgdami ant takelio jūs negalėsite „sukčiauti“, tad bėgsite nustatytu tempu, nebent nuspręsite jį sulėtinti rankiniu būdu. Tai puikus būdas išlikti motyvuotam!

Svarbu – tinkama avalynė

Nesvarbu, ar bėgsite ant bėgimo takelio, ar lauke, bene svarbiausias treniruotės atributas – tinkama apranga ir avalynė. Netinkama avalynė didina traumų riziką, pavyzdžiui, treniruotės metu avėdami batelius kietais padais didinate sąnarių sužalojimo riziką.

Sekite savijautą

Bene svarbiausia treniruotės metu yra tinkamai įvertinti savo galimybes ir nepervertinti savo jėgų. Svarbu ir nepamiršti vartoti daug vandens – jei bėgant jaučiamas troškulys, tai jau yra lengvos dehidratacijos požymis. Tad, jei bėgdami jaučiate troškulį, reikėtų sustoti, šiek tiek paeiti ir atsigerti vandens. Tai padės jums jaustis geriau.
Nesvarbu, pasirinksite bėgimo takelį ar bėgimą lauke, labai svarbu seksi savo savijautą ir neperspausti. Naudinga treniruotės metu pulsą sekti išmaniuoju įrenginiu (čia praverčia bėgimo takeliai su pulso matavimo funkcija). Prisiminkite, kad bėgimas iš pradžių turi būti maloni ir džiaugsmą kelianti veikla, o tik tada – treniruotė.

Pasisakykite