Vilniaus oro uostas – pasiekiamiausias per pastaruosius 20 metų

Vilniaus aerouostas pasirašė bendradarbiavimo sutartį su dar viena pigių skrydžių bendrove Ryanair (seniau tebuvo susitarę tik su Wizzair) ir tapo pasiekiamiausiu Lietuvos miestu per pastaruosius 20 metų, nes dabar iš Vilniaus ir į Vilnių galima skristi 25 kryptimis. O tai, atrodo dar ne pabaiga.

Vilniaus aerouostas iki 2011 metų balandžio neturėjo nė vienos pigių skrydžių bendrovės, tačiau jame vos tilpo 15 skirtingų nacionalinių avialinijų, kurios skraidino 20 krypčių. Tiek pat kiek su 2 bendrovėmis krypčių turėjo Kauno oro uostas. Dabar situacija keičiasi radikaliai. Vos tik oro uosto valdžia susitarė su Vengrijos pigių skrydžių bendrove Wizzair dėl kelių skrydžių, Ryanair suskubo iš karto pasiūlyti savo paslaugas… tomis pačiomis kryptimis. Nors skrydžiai prasidės tik balandį, oro uosto bendrovės pradėjo informacines akcijas ir kaip niekada aktyviai apie save priminė Lietuvos žmonėms žiniasklaidoje.

Konkurencija yra labai gerai, nes laimi ne tik skrydžių bendrovės, bet ir keleiviai. Dėl intensyvios dviejų skrydžių bendrovių kovos Vilniaus aerouostas aplenkė Kauną skrydžių kryptimis ir dabar yra pasiekiamas labiau, nei buvo seniau. Kalba eina apie tuos laikus, kol dar nebuvo bankrutavę nacionaliniai Lietuvos vežėjai, o Vilnius-Londonas maršrutas buvo vienas iš pagrindinių tiesioginių skrydžių (iki balandžio Londonas buvo pasiekiamas tik su persėdimu Rygoje ar kuriame kitame didžiajame Europos oro uoste).

Vilniaus oro uostui tapus nebe tokiam izoliuotam, kaip seniau Lietuvos valdžia vis tiek nėra patenkinta, nes anot jų, pigių skrydžių bendrovės skraidina tik neturtingus turistus, kurie Lietuvoje palieka mažiau pinigų. Jei Kaunui užtenka ir neturtingų turistų iš Vokietijos, Anglijos, Ispanijos, Italijos, Prancūzijos, tai Vilniui jie per prasti? Labai keista valdžios pozicija, kuri turėtų skatinti bet kokių užsieniečių atvykimą. Verslo susitikimuose dalyvauti atskridęs anglas ir susimokėjęs už bilietus net 50 svarų, Lietuvoje pamatys mažas kainas, pigius gėrimus, gražias moteris ir keletą egzotiškų pramogų, sugalvos čia grįžti atostogoms su šeima. Štai tada ir išleis tuos šimtus eurų baruose ir turistiniuose objektuose. Reikia džiaugtis, kad jis iš viso pamatys Vilnių.

Vilniaus aerouostas ir jo plėtra sulaukė didelio žiniasklaidos dėmesio. Tikėsimės, tai atkreips ir tarptautinės žiniasklaidos dėmesį, nes pasakymas, kad Vilnius jau nebe izoliuotas kur kas aktualesnis jiems, nes didžioji užsieniečių dauguma iki šiol mano, kad Lietuvos sostinė yra Ryga… Su “blokados” pabaiga ateina kitos problemos – susisiekimas vietoje. Ar nenutiks taip, kaip prieš kelis metus Klaipėdoje, kai sulaukus rekordinio skaičiaus kruizinių laivų, pritrūko komfortabilių autobusų turistinėms kelionėms po Lietuvą, ir teko juos samdyti iš Latvijos? Vilniaus ir Kauno oro uostai yra svarbūs Lietuvos turizmui, tad jų veikla turėtų būti pastebėta atsakingų turizmo departamento valdininkų.

Pasisakykite