SEO specialistai Lietuvoje dar dažnai naudojasi straipsnių katalogais. Tačiau ši tendencija po truputį pradėjo keistis. Turinys publikuojamas tik kokybiškuose straipsnių kataloguose. Žemos kokybės puslapiai vis dažniau paliekami merdėti ar net visiškai uždaromi. Taip dingsta turinys ir nuorodos, kad ir kokia jų vertė būtų.Jei turite straipsnį, tikriausiai norite jį patalpinti tik gerame straipsnių kataloge. O kaip turi atrodyti geras straipsnių katalogas? Kokie vertinimo kriterijai? Pabandysime trumpai pristatyti SEO specialistų manymu idealiausią straipsnių katalogą.
Turinys atnaujinamas… kasdien
Tai sunkiausiai pasiekiamas gero straipsnių katalogo požymis. Beje, tam reikia tik vienos valandos per savaitę. Esmė paprasta – kiekvieną dieną turi būti publikuojamas bent vienas straipsnis.
Bet juk ne kiekvieną dieną SEO specialistai po naują straipsnį publikuoja… Kartais per dieną publikuojami 10 straipsnių, o paskui kelias dienas nė vieno. Ką tokiu atveju daryti? Išeitis paprasta – 7 nedideli straipsneliai ar pranešimai spaudai. Katalogo savininkai galėtų nusamdyti turinio kūrėją, kuris kiekvienai dienai paruoštų po vieną nedidelį straipsnelį (gali būti 100-200 žodžių, bet gausiau iliustruotas, su vaizdo klipu). Tokiu būdu valandos užtektų, kad visą savaitę puslapyje atsirastų nauja informacija.
Aiški navigacija ir kategorijos
Straipsnių katalogo esmė – daug kategorijų, kurios suskirstytos pakankamai aiškiai ir gali būti pasiekiamos iš bet kurio puslapio. Tokiu būdu skaitytojas gali rasti kelis straipsnius tam tikroje temoje. O kai skaitytojui patogu, Google tokį puslapį atitinkamai gerai įvertina paieškoje. Tai svarbu dėl kito punkto.
Lankomumas
SEO specialistai čia pasidalinę į dvi stovyklas. Vieni sako, kad lankomumas būtinas norint siekti gerų rezultatų ir užsitikrinti geresnį autoritetą. Kiti sako, kad pakanka vos kelių lankytojų iš paieškos, svarbu, kad paieškos sistemų robotai teisingai puslapį perskaitytų. Kurią pusę pasirinkti? Rekomenduojame pasirinkti lankytojus. Žinomesnis puslapis gauna daugiau lankytojų, todėl daugiau galimybių susirinkti nemokamų atgalinių nuorodų, kurios bet kuriam puslapiui yra labai svarbios. Be to visada galima tam tikrą turinį reklamuoti labiau, ypač, jei jis unikalus ir kokybiškas. Tai įvairių turinio strategijų scenarijai, kurie tik padeda puslapiui įgyti gerą vardą Google akyse ir pasigerinti reitingus paieškoje.
Iliustracijos
Geriau vieną kartą pamatyti, negu dešimt – išgirsti. Panašiai yra ir su iliustracijomis. Žmonėms reikia bent asociatyvios nuotraukos, apie ką tas straipsnis. Tokiu būdu skaityti ilgesnį straipsnį tampa kur kas maloniau. Kaip manote, kodėl WordPress kūrėjai tiek daug investuoja į turinio publikavimo įrankį „Guttenberg“?.. Tam, kad turinys būtų kuo įvairesnis ir turtingesnis, spalvingesnis.
Geras straipsnių katalogas turi rūpintis nuotraukomis ir, pageidautina, vaizdo klipais. Taip padidėja įsitraukimas į turinį, kas taip pat neblogai vertinama Google.
Tvarkingas kodas
Turbūt nėra nieko gėdingiau puslapio šeimininkams, kaip savo lankytojams rodyti savo puslapį, kuriame net parašomos kodo klaidos. Taip nutinka laiku neatnaujinus įskiepių ar puslapio dizaino failų. Google jau daug metų reikalauja validaus, neperkrauto kodo, kuris greitai atsidarytų senesniuose ar ne tokiuose greituose įrenginiuose. Straipsnių katalogas – ne vieno puslapio svetainė su super-duper efektais (parallax), todėl išskirtinių dizaino sprendimų čia nereiktų tikėtis.
Kopijuotas vs. unikalus turinys
Turinys turėtų būti subalansuotas. SEO specialistai nenoriai kalba apie dubliuotą turinį, nes tai kontraversiška tema. Esmė paprasta:
Kopijuoti turinį galima, tačiau būtina nurodyti šaltinį, iš kur jis paimtas.
Tai reiškia, kad straipsnių kataloge galima publikuoti savo įmonės tinklaraštyje paskelbtą tekstą, tačiau nereiktų perlenkti lazdos. Internete per 30 proc. visos informacijos yra kopijuotas turinys. Tai nereiškia, kad Google trečdalį turinio turėtų nubausti ar nerodyti lankytojams. Tiesiog pats kopijavimo faktas turi būti tinkamai aprašytas.
Geras straipsnių katalogas turi daugiau unikalaus, nei kopijuoto turinio. Kopijuotas turinys neturėtų apimti 30 proc. viso turinio. Taigi, tik vienas iš keturių ar penkių straipsnių gali būti kopijuotas iš kitur. Visi kiti – unikalūs ir niekur kitus nenaudoti.
Kontaktai
Atrodo gana keistai, tačiau straipsnių katalogas turi turėti kontaktų puslapį. Tai Google vertina, nes pastaruoju metu yra padaugėję ne itin kokybiškų puslapių, kurie neturi kontaktų, dėl to susisiekti su savininkais yra sudėtinga (tai galima padaryti per domeno savininkus). Kontaktai labai svarbu, nes per šį puslapį aptarnaujami lankytojai, sprendžiamos jiems kilusios problemos ir klausimai.
https
Ar minėjome, kad geras straipsnių katalogas turi būti su HTTPS, o ne su HTTP? Kokia nauda? Tai jau kito straipsnio tema. Akivaizdu, kad HTTPS užtikrina duomenų saugumą, todėl Google tokius puslapius vertina geriau.Taip pat reikia paminėti, kad mobilioji versija turi būti sutvarkyta idealiai, nes Google robotai skenuoja būtent mobiliąją versiją ir pagal ją sprendžia apie puslapio pritaikymą vartotojo poreikiams.
Jei pavyktų įgyvendinti visus šiuos kriterijus, galite drąsiai pasigirti, kad jūsų straipsnių katalogas yra tikrai geras ir kokybiškas. Visai, kaip mūsiškis…