Kokių klaidų verta išvengti atliekant apskaitą įmonei?

pagal | 9 birželio, 2024

Dirbame visi ir norime gauti tinkamą atlygį, pasitikėti darbo vadovu, dėl to reikalinga apskaitos programa. Deja, dažnai pasitaiko klaidų. Tai sukelia darbuotojų nepasitenkinimą ir sumažėjusią motyvaciją. Taip pat labai svarbu, kad darbo užmokesčio apskaičiavimo procesas atitiktų Lietuvos Respublikos įstatymus. Mokesčių įstatymai dažnai keičiasi, todėl apskaitos sistemoms keliami nauji reikalavimai, geriausia pasikliauti darbo užmokesčio apskaita. Vartotojai tikisi, kad apskaitos sistemos bus nuolat atnaujinamos ir pritaikomos prie naujausių teisės aktų reikalavimų, tačiau ne visos programos tai užtikrina. Žinodami pagrindines atlyginimų skaičiavimo klaidas, paanalizuokime, ką patiria įmonė.

Pažvelgsime į sistemų, procesų ir žmonių prizmę:

Pirma, beje, rečiausias atvejis, kai įmonėje yra aiškus technologijų valdymo procesas, bet žmonės nedalyvauja. Įsivaizduokite, kad darbo užmokesčio apskaičiavimas vyksta automatiškai, darbuotojams nedalyvaujant apskaitoje ar personalo apskaitoje. Deja, tai veda į susvetimėjimą. Darbuotojai neturi ko paklausti apie savo atlyginimą ir darbo sąlygas. Tokiose įmonėse darbuotojų kaita didelė: juos nesunkiai pakeičia kiti.

Antra ir dažniau pasitaikanti situacija, kai įmonėje yra procesai ir žmonės yra su jais susipažinę, tačiau nėra technologijos, kuri padėtų automatizuoti darbą, užtikrinti proceso sekimą ir išvengti klaidų. Tai dažnai sukelia nusivylimą, nes ne visi laikosi nusistovėjusio proceso taisyklių – o tai susiję su klaidomis, neefektyvumu, didelėmis išlaidomis, vėlavimais.

Trečia pagal dažnumą situacija, kai įmonė perka, jų nuomone, geriausią technologiją, tikėdama, kad sistema išspręs visus iššūkius. Naudojantys technologiją tikisi, kad vien to užteks sklandžiam darbo užmokesčiui. Tačiau jei tokia įmonė neturi aiškių procesų, ji gali pasiklysti automatikos chaose.

Organizacijai svarbu turėti nuoseklų ir tikslų dokumentų tvirtinimo procesą

Turėtų būti nustatyta data, kada turėtų būti skaičiuojamas darbo užmokestis. Kuo mažiau laiko užtrunka patvirtinti darbo užmokestį, tuo mažesnė klaidų tikimybė. Nustatyti dokumentų tvirtinimo procedūras aktyviai bendraudami su skyrių vadovais. Užuot laukę, kol jie pateiks savo dokumentus, klauskite aktyviai, klauskite, ko trūksta, ir raskite būdų, kaip optimizuoti šį procesą, kad galėtumėte pateikti dokumentus laiku. Dokumentų rengimo, pateikimo ir per kiek laiko juos tvirtinti procesas turi būti pateiktas buhalterijai.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *