Kokiomis vertybėmis remiasi darbuotojai ir darbdaviai Lietuvoje?

pagal | 9 birželio, 2024

Vertybės užima vis svarbesnį vaidmenį šiuolaikinėje darbo rinkoje. Ieškodamos tinkamo darbuotojo, įmonės dažnai nori sužinoti ne tik darbuotojo kvalifikaciją, bet ir svarbiausias vertybes. Darbo paieškų platforma „Lovejob.lt“ išanalizavusi virš 4000 asmenų CV išsiaiškino, kokios vertybės vienija darbuotojus ir darbdavius.

Kalbinant kandidatus, gali būti sunku suprasti, kokia gyvenimo filosofija jie remiasi. Neretai kandidatai, paklausti apie vertybes, klausimą interpretuoja savaip ir pradeda pasakoti apie asmenines savybes arba kompetencijas. Visa tai yra svarbu, tačiau, ieškant ilgalaikio darbuotojo, kandidato ir įmonės vertybės turėtų koreliuoti.

Lietuvoje šiuo metu veikia tik viena darbo paieškų platforma – www.lovejob.lt, kurioje įmonės ir darbuotojai vieni kitus gali surasti remdamiesi vertybėmis ir kompetencijomis. Šiame portale žmogus pildydamas savo CV renkasi iš daugiau nei 70 vertybių ir gali pažymėti iki 5, kurios svarbiausios jam. Išanalizavus asmenų, susikūrusių CV „Lovejob“ sistemoje duomenis, galima apibendrinti, kokios vertybės dažniausiai būdingos skirtingų sričių specialistams Lietuvoje.

Top10 vertybių:

IT specialistų Vadovų Pardavimo specialistų   Bendras darbuotojų 
1 Atsakomybė; Atsakomybė; Atsakomybė; Atsakomybė;
2 Tobulėjimas; Orientacijaį rezultatus; Tobulėjimas; Tobulėjimas;
3 Kokybė; Tobulėjimas; Atkaklumas; Atkaklumas;
4 Atvirumas; Atkaklumas; Orientacijaį rezultatus; Kokybė;
5 Sąžiningumas; Komandiškumas; Komandiškumas; Orientacijaį rezultatus;
6 Orientacijaį rezultatus; Profesionalumas; Kokybė; Atvirumas;
7 Atkaklumas; Aukštistandartai; Sąžiningumas; Sąžiningumas;
8 Komandiškumas; Kokybė; Ambicingumas; Komandiškumas;
9 Aukštistandartai; Atvirumas; Atvirumas; Kantrybė;
10 Profesionalumas. Lyderystė. Profesionalumas. Kruopštumas.

Ne ką mažiau svarbios yra įmonių vertybės. Ieškodamos darbuotojų, platformoje jos sudaro ir savo vertybių sąrašus. Pagal surinktus duomenis „LoveJob“ sudarė ir 10 dažniausiai pasikartojančių vertybių Lietuvos įmonėse.

Įmonių vertybių top10:

1. Atsakomybė;
2. Komandiškumas;
3. Profesionalumas;
4. Kokybė;
5. Ambicingumas;
6. Aukštistandartai;
7. Inovatoriškumas;
8. Augimas;
9. Klientųpasirinkimas;
10. Orientacijaį klientą.

Duomenys rodo, kad pagrindinė vertybė, vienijanti skirtingus darbuotojus ir įmones, yra „atsakomybė”. Taip pat visuose dešimtukuose kartojasi „komandiškumas” ir „kokybė”. Tokios vertybės kaip „tobulėjimas” ar „atkaklumas” yra labai svarbios darbuotojams, tačiau įmonės didelės reikšmės joms neteikia. Išanalizuoti duomenys padeda geriau susidaryti vaizdą, kokiomis vertybėmis vadovaujasi Lietuvos darbuotojai ir darbdaviai.Kiek neįprasta (lyginant su užsienio vertybių tyrimais), tačiau vertybė „šeima“ patenka tik į top20 sąrašą ir aukščiausiai ji yra pas IT grandies specialistus – 13 vietoje, o žemiausiai ši vertybė yra pas pardavimo specialistus, atitinkamai 18 vieta.

„Ieškant darbo ar darbuotojo trumpam laiko tarpui vertybės nėra tokios svarbios. Tačiau planuojant užimti poziciją ilgam, svarbu į tai įsigilinti. Nesuderintos vertybės įmonėms neretai gali atnešti didelių nuostolių, o darbuotojui sugaišti laiką. Ypač vertybių nesuderinamumai pasimatė karantino metu, o toks metas yra kaip tik tas, kur reikia bendro susitelkimo ir rezultatų siekimo.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *