SEO optimizavimas (angl. search engine optimization) – procesas, kurio metu siekiama pakilti į aukštesnę poziciją Google paieškos sisitemoje. Šis procesas paprastai skirstomas į dvi dalis: Vidinį bei Išorinį SEO optimizavimą. Abu procesai yra priklausomi vienas nuo kito ir tolygiai svarbūs. Pradėti rekomenduojama nuo internetinės svetainės vidaus (vidinio SEO). Pagrindiniai veiksmai:
- Atliekamas SEO auditas (išsiaiškinamos stipriosios ir silpnosios internetinės svetainės vietos)
- Atliekamas raktinių žodžių tyrimas
- Internetinė svetainė užpildoma tinkamu turiniu (vartojami tyrimo metu atrinkti raktažodžiai)
- Tvarkomos puslapio vidinės nuorodos – sujungiami puslapiai tarpusavyje (palengvinama puslapio navigacija)
- Tvarkomi vaizdinių failų aprašymai (pavadinimai bei „alt atributai“)
- Tvarkomi internetinės svetainės puslapių adresai (url)
- Internetinė svetainė pritaikoma mobiliesiems įrenginiams
- Meta žymos aprašymas
- Susiejamas internetinis puslapis su „Google search console“
- Įdiegiamas „Google analytics“ įrankis
Atlikus puslapio vidinę optimizaciją – atliekamas išorinis SEO optimizavimas. Išorinės SEO optimizacijos tikslas – kitų internetinių puslapių, socialinių tinklų ar forumų pagalba, lankytojus nukreipti į jūsų internetinę svetainę. Taip parodant Google paieškos sistemai, jog jūsų internetinė svetainė yra patikima bei įdomi. Išorinio SEO optimizavimo metu atliekami veiksmai:
- Renkamos kokybiškos atgalinės nuorodos (ieškoma tikslinių kategorijų jūsų projektui)
- Socialinių tinklų administravimas
- Pildomi e-nuorodų portalai
- Pildomi skelbimų portalai
- Rašomi SEO straipsniai
- Rašomi pranešimai spaudai
- Rašomi komentarai bei rekomendacijos (forumai, socialiniai tinklai)
Veiksmai, kurių „SEO STEP“ komanda rekomenduoja vengti:
- Plagijuotas turinys (kopijuojamas tekstas iš kitų šaltinių)
- Meta žymos aprašyme pateikta nesusijusi informacija su jūsų puslapiu
- Pateiktas per ilgas arba per trumpas Meta žymos aprašymas
- Netinkamai arba nepilnai optimizuotas Vidinis SEO ir pradėtas koreguoti Išorinis SEO
- Turinys keliamas į nesusijusius portalus su jūsų verslu
- Pasirinkote klaidingus raktažodžius arba neįvertinote jų konkurencijos
- Netinkamai parašyti SEO straipsniai
Atlikus tinkamus veiksmus optimizuojant vidinį ir išorinį SEO bei išvengus minėtų klaidų – jūsų svetainė ne tik „pakils“ Google paieškos sistemoje, bet ir bus tinkamesnė bei patogesnė vartotojams.